Problem:
By upgrading from Foreman 3.8 - Katello 4.10 to Froreman 3.9 - katello 4.11 i am getting that error:
Error 1: Puppet Postgresql_conf resource ‘work_mem’ failed. Logs:
/Stage[main]/Postgresql::Server/Postgresql::Server::Config_entry[work_mem]/Postgresql_conf[work_mem]/require
require to Class[Postgresql::Server::Initdb]
/Stage[main]/Postgresql::Server/Postgresql::Server::Config_entry[work_mem]/Postgresql_conf[work_mem]/notify
notify to Class[Postgresql::Server::Reload]
/Stage[main]/Postgresql::Server/Postgresql::Server::Config_entry[work_mem]/Postgresql_conf[work_mem]
Starting to evaluate the resource (663 of 2037)
Could not evaluate: uninitialized constant ParserError
Did you mean? ParseError
Evaluated in 0.01 seconds
Error 2: Puppet Postgresql_conf resource ‘log_min_duration_statement’ failed. Logs:
/Stage[main]/Postgresql::Server/Postgresql::Server::Config_entry[log_min_duration_statement]/Postgresql_conf[log_min_duration_statement]/require
/Stage[main]/Postgresql::Server/Postgresql::Server::Config_entry[log_min_duration_statement]/Postgresql_conf[log_min_duration_statement]/notify
notify to Class[Postgresql::Server::Reload]
/Stage[main]/Postgresql::Server/Postgresql::Server::Config_entry[log_min_duration_statement]/Postgresql_conf[log_min_duration_statement]
Starting to evaluate the resource (667 of 2037)
Did you mean? ParseError
Evaluated in 0.01 seconds
Error 3: Puppet Postgresql_conf resource ‘port_for_instance_main’ failed. Logs:
/Stage[main]/Postgresql::Server::Config/Postgresql::Server::Instance::Config[main]/Postgresql::Server::Config_entry[port_for_instance_main]/Postgresql_conf[port_for_instance_main]/require
/Stage[main]/Postgresql::Server::Config/Postgresql::Server::Instance::Config[main]/Postgresql::Server::Config_entry[port_for_instance_main]/Postgresql_conf[port_for_instance_main]/notify
notify to Class[Postgresql::Server::Service]
/Stage[main]/Postgresql::Server::Config/Postgresql::Server::Instance::Config[main]/Postgresql::Server::Config_entry[port_for_instance_main]/Postgresql_conf[port_for_instance_main]
Starting to evaluate the resource (1041 of 2046)
Did you mean? ParseError
Evaluated in 0.00 seconds
Expected outcome:
Foreman and Proxy versions:
Foreman 3.8
Katello 4.10
RHEL 8.9 Foreman and Proxy plugin versions:
Now i have only one error and i can not find the entry ‘port_for_instance_main’ in /var/lib/pgsql/data/postgresql.conf?
Error 1: Puppet Postgresql_conf resource ‘port_for_instance_main’ failed. Logs:
/Stage[main]/Postgresql::Server::Config/Postgresql::Server::Instance::Config[main]/Postgresql::Server::Config_entry[port_for_instance_main]/Postgresql_conf[port_for_instance_main]/require
/Stage[main]/Postgresql::Server::Config/Postgresql::Server::Instance::Config[main]/Postgresql::Server::Config_entry[port_for_instance_main]/Postgresql_conf[port_for_instance_main]/notify
notify to Class[Postgresql::Server::Service]
/Stage[main]/Postgresql::Server::Config/Postgresql::Server::Instance::Config[main]/Postgresql::Server::Config_entry[port_for_instance_main]/Postgresql_conf[port_for_instance_main]
Starting to evaluate the resource (1041 of 2046)
Did you mean? ParseError
Evaluated in 0.00 seconds
Error 1: Puppet Service resource ‘foreman’ failed. Logs:
/Stage[main]/Foreman::Service/Service[foreman]/before
before to Service[foreman.socket]
/Service[foreman]
Starting to evaluate the resource (4797 of 5052)
Evaluated in 6.21 seconds
/Stage[main]/Foreman::Service/Service[foreman]/ensure
change from ‘stopped’ to ‘running’ failed: Systemd start for foreman failed!
Error 2: Puppet Service resource ‘redis’ failed. Logs:
/Service[redis]
Starting to evaluate the resource (4907 of 5052)
Evaluated in 0.66 seconds
/Stage[main]/Redis::Service/Service[redis]/ensure
change from ‘stopped’ to ‘running’ failed: Systemd start for redis failed!